Accéder au contenu Accéder au menu principal Accéder à la recherche
Accéder au contenu Accéder au menu principal
UQAM logo
Page d'accueil de l'UQAM Étudier à l'UQAM Bottin du personnel Carte du campus Bibliothèques Pour nous joindre

Service des bibliothèques

3, 2, 1… Action!
UQAM logo
3, 2, 1… Action!
  • Bibliographie
  • Accueil
  1. Vitrine des bibliographies
  2. 3, 2, 1… Action!
  3. Let Her Play: A report on gender-based violence in video games
  • Accueil
Bibliographie complète

Let Her Play: A report on gender-based violence in video games

RIS

Format recommandé pour la plupart des logiciels de gestion de références bibliographiques

BibTeX

Format recommandé pour les logiciels spécialement conçus pour BibTeX

Type de ressource
Article de revue
Auteur/contributeur
  • Mettler, Kirsten (Auteur)
Titre
Let Her Play: A report on gender-based violence in video games
Résumé
Globally, video games are a $152 billion industry, and approximately 3.1 billion people, or 40% of the population, are players (Ingersoll & Anti-Defamation League, 2019, Price, 2020). Gaming is a huge industry, and it’s only getting bigger. Unfortunately, women and other historically marginalized groups often face staggering levels of harassment and violence in these communities. This report aims to explore the issue of gender-based violence in video games by analyzing contributing factors and proposing gaming company interventions.
Publication
Embodied: The Stanford Undergraduate Journal of Feminist, Gender, and Sexuality Studies
Volume
1
Numéro
1
Date
2022-06-09
Langue
en
Titre abrégé
Let Her Play
URL
https://ojs.stanford.edu/ojs/index.php/sjfgss/article/view/2303
Consulté le
26/04/2023 03:24
Catalogue de bibl.
ojs.stanford.edu
Autorisations
Copyright (c) 2022 Embodied: The Stanford Undergraduate Journal of Feminist, Gender, and Sexuality Studies
Extra
Number: 1
Référence
Mettler, K. (2022). Let Her Play: A report on gender-based violence in video games. Embodied: The Stanford Undergraduate Journal of Feminist, Gender, and Sexuality Studies, 1(1). https://ojs.stanford.edu/ojs/index.php/sjfgss/article/view/2303
Secteurs de la culture
  • Jeux vidéo
Lien vers cette notice
https://bibliographies.uqam.ca/321action/bibliographie/YI7XWWE3

UQAM - Université du Québec à Montréal

  • 3, 2, 1… Action!
  • Nous joindre

Accessibilité Web