Accéder au contenu Accéder au menu principal Accéder à la recherche
Accéder au contenu Accéder au menu principal
UQAM logo
Page d'accueil de l'UQAM Étudier à l'UQAM Bottin du personnel Carte du campus Bibliothèques Pour nous joindre

Service des bibliothèques

3, 2, 1… Action!
UQAM logo
3, 2, 1… Action!
  • Bibliographie
  • Accueil
  1. Vitrine des bibliographies
  2. 3, 2, 1… Action!
  3. Kesha’s Comeback and the Stakes of Live Performance: Connecting through Trauma at the 2018 Grammy Awards
  • Accueil
Bibliographie complète

Kesha’s Comeback and the Stakes of Live Performance: Connecting through Trauma at the 2018 Grammy Awards

RIS

Format recommandé pour la plupart des logiciels de gestion de références bibliographiques

BibTeX

Format recommandé pour les logiciels spécialement conçus pour BibTeX

Type de ressource
Article de revue
Auteur/contributeur
  • Hearfield, Katelyn (Auteur)
Titre
Kesha’s Comeback and the Stakes of Live Performance: Connecting through Trauma at the 2018 Grammy Awards
Résumé
The use of live popular music performance as a platform to address gendered and sexual violence and trauma within the popular music industry can be demonstrated through the analysis of Kesha’s performance of “Praying” at the 2018 Grammy Awards. Analyzing the artist’s vocal and artistic delivery, in addition to her public persona following her allegations of sexual abuse against producer Lukasz Gottwald (Dr. Luke), illustrates how live performance—building on and contrasting with social media campaigns, such as #FreeKesha and #MeToo, and studio recordings—is a uniquely effective mode of processing individual and collective trauma.
Publication
Journal of Musicological Research
Volume
40
Numéro
1
Pages
39–52
Date
2021-01-02
DOI
10.1080/01411896.2020.1823845
ISSN
0141-1896
Titre abrégé
Kesha’s Comeback and the Stakes of Live Performance
URL
https://doi.org/10.1080/01411896.2020.1823845
Consulté le
27/05/2024 22:05
Catalogue de bibl.
Taylor and Francis+NEJM
Référence
Hearfield, K. (2021). Kesha’s Comeback and the Stakes of Live Performance: Connecting through Trauma at the 2018 Grammy Awards. Journal of Musicological Research, 40(1), 39–52. https://doi.org/10.1080/01411896.2020.1823845
Secteurs de la culture
  • Musique
Lien vers cette notice
https://bibliographies.uqam.ca/321action/bibliographie/SGDACVL8

UQAM - Université du Québec à Montréal

  • 3, 2, 1… Action!
  • Nous joindre

Accessibilité Web