Accéder au contenu Accéder au menu principal Accéder à la recherche
Accéder au contenu Accéder au menu principal
UQAM logo
Page d'accueil de l'UQAM Étudier à l'UQAM Bottin du personnel Carte du campus Bibliothèques Pour nous joindre

Service des bibliothèques

Portail BiblioFEM*
UQAM logo
Portail BiblioFEM*
  • Bibliographie
  • Accueil
  1. Vitrine des bibliographies
  2. Portail BiblioFEM*
  3. The pedagogical practices of Québec high school teachers relative to sexual diversity
  • À propos
Bibliographie complète

The pedagogical practices of Québec high school teachers relative to sexual diversity

RIS

Format recommandé pour la plupart des logiciels de gestion de références bibliographiques

BibTeX

Format recommandé pour les logiciels spécialement conçus pour BibTeX

Type de ressource
Article de revue
Auteur/contributeur
  • Richard, Gabrielle (Auteur)
Titre
The pedagogical practices of Québec high school teachers relative to sexual diversity
Résumé
This article explores the ways in which teachers describe their pedagogical and intervention practices relative to sexual diversity in Québec (Canada). Three variables closely associated with teachers who report inclusive practices emerge: experiential training (based on the experience of a lesbian, gay, or bisexual [LGB] teacher), contact training (from close acquaintance with LGB individuals), and professional training. These factors impact the probability that a teacher will refer to homosexuality, intervene when homophobic incidents occur to deconstruct prejudices, and become the confidant of LGBQ students. Results are discussed based on research on minority teachers and on the roles of straight allies in education.
Publication
Journal of LGBT Youth
Volume
12
Numéro
2
Pages
113-143
Date
2015
Langue
Anglais
DOI
0.1080/19361653.2014.969866
ISSN
1936-1653
URL
https://uqam-bib.on.worldcat.org/oclc/5867412352
Extra
Number: 2 https://www.researchgate.net/publication/276111985_The_Pedagogical_Practices_of_Quebec_High_School_Teachers_Relative_to_Sexual_Diversity
Référence
Richard, Gabrielle. (2015). The pedagogical practices of Québec high school teachers relative to sexual diversity. Journal of LGBT Youth, 12(2), 113‑143. https://doi.org/0.1080/19361653.2014.969866
Approches et analyses
  • Systèmes d'oppressions
    • Hétérosexisme
Discipline
  • Sciences humaines
    • Sociologie
Outils
  • Formations
Régions géographiques
  • Amériques
Thématiques
  • EDI
  • LGBTQIA2+
  • Sexualité
  • Travail
Lien vers cette notice
https://bibliographies.uqam.ca/bibliofem/bibliographie/KFFSACKD

UQAM - Université du Québec à Montréal

  • Portail BiblioFEM*
  • bibliotheques@uqam.ca

Accessibilité Web