Accéder au contenu Accéder au menu principal Accéder à la recherche
Accéder au contenu Accéder au menu principal
UQAM logo
Page d'accueil de l'UQAM Étudier à l'UQAM Bottin du personnel Carte du campus Bibliothèques Pour nous joindre

Service des bibliothèques

Portail BiblioFEM*
UQAM logo
Portail BiblioFEM*
  • Bibliographie
  • Accueil
  1. Vitrine des bibliographies
  2. Portail BiblioFEM*
  3. Queer theory: Under construction
  • À propos
Bibliographie complète

Queer theory: Under construction

RIS

Format recommandé pour la plupart des logiciels de gestion de références bibliographiques

BibTeX

Format recommandé pour les logiciels spécialement conçus pour BibTeX

Type de ressource
Article de revue
Auteur/contributeur
  • Dilley, Patrick (Auteur)
Titre
Queer theory: Under construction
Résumé
This article outlines how the concepts of queer and queer theory have been applied to qualitative studies. The multiple definitions of queer are examined, to foster an understanding of the positions from which theorists have utilized the concept to examine a number of disciplines. The advancement of the tenets of queer theory is outlined chronologically, to display the evolution of the theory through intradisciplinary applications. The body of qualitative works utilizing queer theory is categorized (language, literature, and arts; history; life histories / life stories; and queer theory as praxis) and juxtaposed. In addition, efforts to define and enact a "queer pedagogy" are analyzed. Suggestions for further application of queer theory in education, ethnography, and qualitative studies conclude the article.
Publication
International Journal of Qualitative Studies in Education
Volume
12
Numéro
5
Pages
457-472
Date
1999
Langue
Anglais
DOI
10.1080/095183999235890
ISSN
0951-8398
Titre abrégé
Queer theory
URL
https://uqam-bib.on.worldcat.org/oclc/4901595651
Référence
Dilley, Patrick. (1999). Queer theory: Under construction. International Journal of Qualitative Studies in Education, 12(5), 457‑472. https://doi.org/10.1080/095183999235890
Approches et analyses
  • Queer
  • Systèmes d'oppressions
    • Discours dominant
    • Hétérosexisme
Discipline
  • Sciences de l'éducation
Thématiques
  • Histoire et politique
  • Pédagogie
Lien vers cette notice
https://bibliographies.uqam.ca/bibliofem/bibliographie/G6HUWHSP

UQAM - Université du Québec à Montréal

  • Portail BiblioFEM*
  • bibliotheques@uqam.ca

Accessibilité Web