Accéder au contenu Accéder au menu principal Accéder à la recherche
Accéder au contenu Accéder au menu principal
UQAM logo
Page d'accueil de l'UQAM Étudier à l'UQAM Bottin du personnel Carte du campus Bibliothèques Pour nous joindre

Service des bibliothèques

BiblioD!G
UQAM logo
BiblioD!G
  • Bibliographie
  • Accueil
  1. Vitrine des bibliographies
  2. BiblioD!G
  3. Translanguaging in the Multilingual Montreal Hip-Hop Community: Everyday Poetics as Counter to the Myths of the Monolingual Classroom
  • Accueil
Bibliographie complète

Translanguaging in the Multilingual Montreal Hip-Hop Community: Everyday Poetics as Counter to the Myths of the Monolingual Classroom

RIS

Format recommandé pour la plupart des logiciels de gestion de références bibliographiques

BibTeX

Format recommandé pour les logiciels spécialement conçus pour BibTeX

Type de ressource
Chapitre de livre
Auteurs/contributeurs
  • Low, Bronwen (Auteur)
  • Sarkar, Mela (Auteur)
  • Blackledge, Adrian (Éditeur)
  • Creese, Angela (Éditeur)
Titre
Translanguaging in the Multilingual Montreal Hip-Hop Community: Everyday Poetics as Counter to the Myths of the Monolingual Classroom
Résumé
This chapter explores the possibilities multilingual hip-hop offers for language instruction within multiethnic classrooms in Montreal shaped by multiple discursive practices. The authors review current research on multilingualism and teaching and propose strategies for overcoming the French prescriptivist monolingual mindset in education in Quebec. They also turn to poetics, and in particular the literary theory of Edouard Glissant (Caribbean discourse, 1989; Poetics of relation, 1997) and the Martinican school of Créolité, offering possibilities for rethinking relationships between oral and written, vernacular and standard language forms and for igniting language teachers’ pedagogic imaginations.
Titre du livre
Heteroglossia as Practice and Pedagogy
Lieu
Dordrecht
Maison d’édition
Springer Netherlands
Date
2014
Pages
99-118
URL
https://worldcat.org/fr/title/869434744
Catalogue de bibl.
Springer Link
Extra
DOI: 10.1007/978-94-007-7856-6_6
Référence
Low, B., & Sarkar, M. (2014). Translanguaging in the Multilingual Montreal Hip-Hop Community: Everyday Poetics as Counter to the Myths of the Monolingual Classroom. In A. Blackledge & A. Creese (Eds.), Heteroglossia as Practice and Pedagogy (pp. 99–118). Springer Netherlands. https://doi.org/10.1007/978-94-007-7856-6_6
Identités
  • Racialisation
Lien vers cette notice
https://bibliographies.uqam.ca/bibliodig/bibliographie/YCB9FAH4

UQAM - Université du Québec à Montréal

  • BiblioD!G
  • bibliotheques@uqam.ca

Accessibilité Web