UQAM logo
Page d'accueil de l'UQAM Étudier à l'UQAM Bottin du personnel Carte du campus Bibliothèques Pour nous joindre

Service des bibliothèques

Veille bibliographique sur les inondations
UQAM logo
Veille bibliographique sur les inondations
  • Bibliography
  1. Vitrine des bibliographies
  2. Veille bibliographique sur les inondations
  3. Résultats
Veille bibliographique sur les inondationsVeille bibliographique sur les inondations
  • Bibliography

Votre recherche

Réinitialiser la recherche

Aide

L’interface de recherche est composée de trois sections : Rechercher, Explorer et Résultats. Celles-ci sont décrites en détail ci-dessous.

Vous pouvez lancer une recherche aussi bien à partir de la section Rechercher qu’à partir de la section Explorer.

Rechercher

Cette section affiche vos critères de recherche courants et vous permet de soumettre des mots-clés à chercher dans la bibliographie.

  • Chaque nouvelle soumission ajoute les mots-clés saisis à la liste des critères de recherche.
  • Pour lancer une nouvelle recherche plutôt qu’ajouter des mots-clés à la recherche courante, utilisez le bouton Réinitialiser la recherche, puis entrez vos mots-clés.
  • Pour remplacer un mot-clé déjà soumis, veuillez d’abord le retirer en décochant sa case à cocher, puis soumettre un nouveau mot-clé.
  • Vous pouvez contrôler la portée de votre recherche en choisissant où chercher. Les options sont :
    • Partout : repère vos mots-clés dans tous les champs des références bibliographiques ainsi que dans le contenu textuel des documents disponibles.
    • Dans les auteurs ou contributeurs : repère vos mots-clés dans les noms d’auteurs ou de contributeurs.
    • Dans les titres : repère vos mots-clés dans les titres.
    • Dans les années de publication : repère vos mots-clés dans le champ d’année de publication (vous pouvez utiliser l’opérateur OU avec vos mots-clés pour trouver des références ayant différentes années de publication. Par exemple, 2020 OU 2021).
    • Dans tous les champs : repère vos mots-clés dans tous les champs des notices bibliographiques.
    • Dans les documents : repère vos mots-clés dans le contenu textuel des documents disponibles.
  • Vous pouvez utiliser les opérateurs booléens avec vos mots-clés :
    • ET : repère les références qui contiennent tous les termes fournis. Ceci est la relation par défaut entre les termes séparés d’un espace. Par exemple, a b est équivalent à a ET b.
    • OU : repère les références qui contiennent n’importe lequel des termes fournis. Par exemple, a OU b.
    • SAUF : exclut les références qui contiennent le terme fourni. Par exemple, SAUF a.
    • Les opérateurs booléens doivent être saisis en MAJUSCULES.
  • Vous pouvez faire des groupements logiques (avec les parenthèses) pour éviter les ambiguïtés lors de la combinaison de plusieurs opérateurs booléens. Par exemple, (a OU b) ET c.
  • Vous pouvez demander une séquence exacte de mots (avec les guillemets droits), par exemple "a b c". Par défaut la différence entre les positions des mots est de 1, ce qui signifie qu’une référence sera repérée si elle contient les mots et qu’ils sont consécutifs. Une distance maximale différente peut être fournie (avec le tilde), par exemple "a b"~2 permet jusqu’à un terme entre a et b, ce qui signifie que la séquence a c b pourrait être repérée aussi bien que a b.
  • Vous pouvez préciser que certains termes sont plus importants que d’autres (avec l’accent circonflexe). Par exemple, a^2 b c^0.5 indique que a est deux fois plus important que b dans le calcul de pertinence des résultats, tandis que c est de moitié moins important. Ce type de facteur peut être appliqué à un groupement logique, par exemple (a b)^3 c.
  • La recherche par mots-clés est insensible à la casse et les accents et la ponctuation sont ignorés.
  • Les terminaisons des mots sont amputées pour la plupart des champs, tels le titre, le résumé et les notes. L’amputation des terminaisons vous évite d’avoir à prévoir toutes les formes possibles d’un mot dans vos recherches. Ainsi, les termes municipal, municipale et municipaux, par exemple, donneront tous le même résultat. L’amputation des terminaisons n’est pas appliquée au texte des champs de noms, tels auteurs/contributeurs, éditeur, publication.

Explorer

Cette section vous permet d’explorer les catégories associées aux références.

  • Les catégories peuvent servir à affiner votre recherche. Cochez une catégorie pour l’ajouter à vos critères de recherche. Les résultats seront alors restreints aux références qui sont associées à cette catégorie.
  • Dé-cochez une catégorie pour la retirer de vos critères de recherche et élargir votre recherche.
  • Les nombres affichés à côté des catégories indiquent combien de références sont associées à chaque catégorie considérant les résultats de recherche courants. Ces nombres varieront en fonction de vos critères de recherche, de manière à toujours décrire le jeu de résultats courant. De même, des catégories et des facettes entières pourront disparaître lorsque les résultats de recherche ne contiennent aucune référence leur étant associées.
  • Une icône de flèche () apparaissant à côté d’une catégorie indique que des sous-catégories sont disponibles. Vous pouvez appuyer sur l’icône pour faire afficher la liste de ces catégories plus spécifiques. Par la suite, vous pouvez appuyer à nouveau pour masquer la liste. L’action d’afficher ou de masquer les sous-catégories ne modifie pas vos critères de recherche; ceci vous permet de rapidement explorer l’arborescence des catégories, si désiré.

Résultats

Cette section présente les résultats de recherche. Si aucun critère de recherche n’a été fourni, elle montre toute la bibliographie (jusqu’à 20 références par page).

  • Chaque référence de la liste des résultats est un hyperlien vers sa notice bibliographique complète. À partir de la notice, vous pouvez continuer à explorer les résultats de recherche en naviguant vers les notices précédentes ou suivantes de vos résultats de recherche, ou encore retourner à la liste des résultats.
  • Des hyperliens supplémentaires, tels que Consulter le document ou Consulter sur [nom d’un site web], peuvent apparaître sous un résultat de recherche. Ces liens vous fournissent un accès rapide à la ressource, des liens que vous trouverez également dans la notice bibliographique.
  • Le bouton Résumés vous permet d’activer ou de désactiver l’affichage des résumés dans la liste des résultats de recherche. Toutefois, activer l’affichage des résumés n’aura aucun effet sur les résultats pour lesquels aucun résumé n’est disponible.
  • Diverses options sont fournies pour permettre de contrôler l’ordonnancement les résultats de recherche. L’une d’elles est l’option de tri par Pertinence, qui classe les résultats du plus pertinent au moins pertinent. Le score utilisé à cette fin prend en compte la fréquence des mots ainsi que les champs dans lesquels ils apparaissent. Par exemple, si un terme recherché apparaît fréquemment dans une référence ou est l’un d’un très petit nombre de termes utilisé dans cette référence, cette référence aura probablement un score plus élevé qu’une autre où le terme apparaît moins fréquemment ou qui contient un très grand nombre de mots. De même, le score sera plus élevé si un terme est rare dans l’ensemble de la bibliographie que s’il est très commun. De plus, si un terme de recherche apparaît par exemple dans le titre d’une référence, le score de cette référence sera plus élevé que s’il apparaissait dans un champ moins important tel le résumé.
  • Le tri par Pertinence n’est disponible qu’après avoir soumis des mots-clés par le biais de la section Rechercher.
  • Les catégories sélectionnées dans la section Explorer n’ont aucun effet sur le tri par pertinence. Elles ne font que filtrer la liste des résultats.
Axes du RIISQ
  • 2 - enjeux de gestion et de gouvernance
Langue de la ressource
  • Anglais

Résultats 25 ressources

Recently addedDate décroissanteDate croissanteAuteur A-ZAuteur Z-ATitre A-ZTitre Z-A
  • 1
  • 2
  • Page 1 de 2
Résumés
  • Sahraei, R., Kanani‐Sadat, Y., Homayouni, S., Safari, A., Oubennaceur, K., & Chokmani, K. (2023). A novel hybrid GIS ‐based multi‐criteria decision‐making approach for flood susceptibility analysis in large ungauged watersheds. Journal of Flood Risk Management, 16(2). https://doi.org/10.1111/jfr3.12879

    Abstract Characterizing and identification of flood‐susceptible areas can be a solution to mitigate the damages and fatality rate. This study proposes a novel hybrid MCDM framework to assess flood susceptibility in large ungauged watersheds dealing with data scarcity issues. The proposed method examines the interdependencies and causal relationships between various criteria affecting the flooding procedure using the DEcision‐MAking Trial and Evaluation Laboratory (DEMATEL). Moreover, since experts' opinions contain uncertainty, the fuzzy logic is integrated with DEMATEL to overcome this shortcoming. Then, the local weights of criteria were estimated using the Best–Worst Method (BWM) to enhance the pairwise comparisons process. Final criteria weights were obtained using Fuzzy DEMATEL and BWM results in Analytical Network Process (ANP) super‐matrix. Finally, the criteria were distributed spatially using the Complex Proportional Assessment of Alternatives (COPRAS) method based on obtained weights. The proposed method was compared with different approaches such as Fuzzy‐DEMATEL ANP, BWM, and AHP using several statistical measures. We concluded that the novel hybrid proposed method outperformed other approaches based on our results. Moreover, by overlaying classified maps with the historical flood events locations, it was concluded that 85.96% of flooded areas were classified as “high” and “very high.”

    Consulter sur onlinelibrary.wiley.com
  • Mohanty, M. P., & Karmakar, S. (2021). WebFRIS: An efficient web-based decision support tool to disseminate end-to-end risk information for flood management. Journal of Environmental Management, 288. https://doi.org/10.1016/j.jenvman.2021.112456
    Consulter sur linkinghub.elsevier.com
  • Zarekarizi, M., Srikrishnan, V., & Keller, K. (2020). Neglecting uncertainties biases house-elevation decisions to manage riverine flood risks. Nature Communications, 11(1). https://doi.org/10.1038/s41467-020-19188-9

    Abstract Homeowners around the world elevate houses to manage flood risks. Deciding how high to elevate a house poses a nontrivial decision problem. The U.S. Federal Emergency Management Agency (FEMA) recommends elevating existing houses to the Base Flood Elevation (the elevation of the 100-year flood) plus a freeboard. This recommendation neglects many uncertainties. Here we analyze a case-study of riverine flood risk management using a multi-objective robust decision-making framework in the face of deep uncertainties. While the quantitative results are location-specific, the approach and overall insights are generalizable. We find strong interactions between the economic, engineering, and Earth science uncertainties, illustrating the need for expanding on previous integrated analyses to further understand the nature and strength of these connections. Considering deep uncertainties surrounding flood hazards, the discount rate, the house lifetime, and the fragility can increase the economically optimal house elevation to values well above FEMA’s recommendation.

    Consulter sur www.nature.com
  • Therrien, M., & Normandin, J. (2020). From Policy Challenge to Implementation Strategy: Enabling Strategies for Network Governance of Urban Resilience. Risk, Hazards & Crisis in Public Policy, 11(3), 320–341. https://doi.org/10.1002/rhc3.12192

    What transformations do municipal administrations implement to enact a resilience policy? This article responds to this question from a comparative perspective by analyzing enabling and impeding mechanisms developed in the cities of Montreal (Canada) and London (UK) as they establish their strategies. Collaborative network governance and institutional work mechanisms used in Montreal and London are analyzed in connection with the influence of macro‐ and micro‐contextual elements under which a network can resiliently manage risk and crises. In both cases, the development of resilience emerges from their emergency management structures, as units in charge try to animate their new area of responsibility through collaborative governance. As a siloed approach this is embedded in daily routines, organizations with limited resources focused on shared motivation and values, collaboration across organizational boundaries and creation of joint capacity to implement resilience. This transformative process concerns the organization in charge of resilience in the municipal administration and the wider network that they build and animate. , 从政策挑战到落实战略: 为都市韧性网络管理创造战略 自治政府为颁布一项韧性政策会经历哪些转型?本文透过比较视角, 通过分析蒙特利尔(加拿大)和伦敦(英国)在建立各自战略时开发的推动机制和阻碍机制, 对该疑问进行了回应。分析了蒙特利尔和伦敦所使用的协作网络治理及机构工作机制与“宏观和微观情境元素的影响”之间的关系, 在这些情境元素中网络能发挥韧性管理风险和危机。在这两个案例中, 当应急管理结构中各主管单位试图通过协作治理开启新的责任区时, 韧性便得以发展。作为一项孤立的措施, 其被应用于日常活动中、应用于在共享动机和价值观方面资源有限的机构中、还被用于跨组织界限的协作以及为发挥韧性而创造的共同行动。该转型过程与负责自治政府韧性建设的机构有关, 还与后者建立和推动的更广网络有关。 , Del desafío político a la estrategia de implementación: estrategias habilitantes para la gobernanza de la red de resiliencia urbana ¿Qué transformaciones implementan las administraciones municipales para promulgar una política de resiliencia? Este artículo responde a esta pregunta desde una perspectiva comparativa analizando los mecanismos habilitadores e impedidores desarrollados en las ciudades de Montreal (Canadá) y Londres (Reino Unido) a medida que establecen sus estrategias. La gobernanza de la red colaborativa y los mecanismos de trabajo institucional utilizados en Montreal y Londres se analizan en relación con la influencia de elementos macro y micro contextuales bajo los cuales una red puede gestionar de manera resiliente los riesgos y las crisis. En ambos casos, el desarrollo de la resiliencia surge de sus estructuras de gestión de emergencias, ya que las unidades a cargo intentan animar su nueva área de responsabilidad a través de la gobernanza colaborativa. Como un enfoque aislado, esto se integra en las rutinas diarias, las organizaciones con recursos limitados se centraron en la motivación y los valores compartidos, la colaboración a través de los límites de la organización y la creación de capacidad conjunta para implementar la resiliencia. Este proceso transformador concierne a la organización a cargo de la resiliencia en la administración municipal y la red más amplia que construyen y animan.

    Consulter sur onlinelibrary.wiley.com
  • Truelove, Y. (2019). Gray Zones: The Everyday Practices and Governance of Water beyond the Network. Annals of the American Association of Geographers. https://doi.org/10.1080/24694452.2019.1581598
    Consulter sur www.tandfonline.com
  • Raei, E., Reza Alizadeh, M., Reza Nikoo, M., & Adamowski, J. (2019). Multi-objective decision-making for green infrastructure planning (LID-BMPs) in urban storm water management under uncertainty. Journal of Hydrology, 579. https://doi.org/10.1016/j.jhydrol.2019.124091
    Consulter sur linkinghub.elsevier.com
  • Morrison, A., Westbrook, C. J., & Noble, B. F. (2018). A review of the flood risk management governance and resilience literature. Journal of Flood Risk Management, 291–304. https://doi.org/10.1111/jfr3.12315

    The environmental management literature suggests that resilience is key to managing complex systems and reducing vulnerability resulting from uncertainty and unexpected change. Yet, flood risk management (FRM) has emerged largely from a culture of resistance. This paper takes the pulse of the current state of FRM research, with a focus on how the scholarly community has approached governance for flood resilience. Our analysis of the FRM journal literature identified 258 articles addressing governance and flooding, resilience and adaptation. Five main research themes emerged from these articles, addressing a variety of issues, but mostly lacking the degree of integration needed to address the social‐ecological complexity of FRM. Overall, research supporting the governance of FRM for resilience lacks integration, and methods of mitigating this lack of integration are poorly studied. We conclude with a discussion about the nature and scope of FRM research for resilience, and identify opportunities for more integrative FRM research that is more tightly coupled with policy and practice.

    Consulter sur onlinelibrary.wiley.com
  • Dehghani Sadrabadi, M. H., Makui, A., Ghousi, R., & Jabbarzadeh, A. (2024). Optimal pricing strategy in the closed-loop supply chain using game theory under government subsidy scenario: A case study. Journal of Energy Storage, 87. https://doi.org/10.1016/j.est.2024.111423
    Consulter sur linkinghub.elsevier.com
  • Jean, V., Boucher, M.-A., Frini, A., & Roussel, D. (2023). Fully integrating probabilistic flood forecasts into the decision-making process across southern Quebec, Canada: some factors to consider. Canadian Water Resources Journal / Revue Canadienne Des Ressources Hydriques, 1–18. https://doi.org/10.1080/07011784.2023.2238696
    Consulter sur www.tandfonline.com
  • Couture, F., Jarzabkowski, P., & Lê, J. K. (2023). Triggers, Traps, and Disconnect: How Governance Obstacles Hinder Progress on Grand Challenges. Academy of Management Journal, 66(6), 1651–1680. https://doi.org/10.5465/amj.2020.1716
    Consulter sur journals.aom.org
  • Lizarralde, G., Páez, H., & Herazo, B. (2023). Imported Project Management Practices in Developing Countries: The Problem of Insufficient Adaptation to Local Project Governance Systems in the Construction Sector. In G. Ofori, Domain-Specific Bodies of Knowledge in Project Management (Vol. 3, pp. 67–101). WORLD SCIENTIFIC. https://doi.org/10.1142/9789811224720_0003
    Consulter sur www.worldscientific.com
  • Matczak, P., & Hegger, D. (2021). Improving flood resilience through governance strategies: Gauging the state of the art. WIREs Water, 8(4). https://doi.org/10.1002/wat2.1532

    Abstract There has been an upsurge in studies of flood risk governance (FRG): steering and decision‐making by public and private actors as a complement to risk assessments and technical management options. The scholarly debate is, however, highly fragmented, complicating the production of cumulative insights. To address this knowledge gap, we used six governance strategies for achieving flood resilience that previously have been put forward as a conceptual framework to review 121 articles published between 2016 and 2019, complemented with insights contained in recent overview articles, to gauge the state‐of‐the‐art in FRG literature: to (a) diversify flood risk management strategies; (b) align the strategies; (c) adequately involve private actors, including citizens; (d) put an adequate rule system in place; (e) cater for sufficient monetary and non‐monetary resources; (f) inspire an open and inclusive normative debate. We found, first, that literature is producing insights on increasingly technically advanced risk assessments and agent‐based models but societal debate on justice in flood risk governance is getting attention. A clearly emerging topic is that of citizen engagement in flood risk governance. Second, the geographical focus of the studies is still skewed toward the Global North. To make progress in understanding flood risk governance for better resilience more systematic and comparative empirical assessments of flood risk governance in order to derive generalizable lessons while better taking into account the context‐specificity of FRG. Testing flood risk governance solutions against comparative cases, by balancing the geographical scope of research efforts, and enhancing interdisciplinary and transdisciplinary working is a way to deliver knowledge for more resilience. This article is categorized under: Human Water > Water Governance Engineering Water > Planning Water

    Consulter sur wires.onlinelibrary.wiley.com
  • Minano, A., Thistlethwaite, J., Henstra, D., & Scott, D. (2021). Governance of flood risk data: A comparative analysis of government and insurance geospatial data for identifying properties at risk of flood. Computers, Environment and Urban Systems, 88. https://doi.org/10.1016/j.compenvurbsys.2021.101636
    Consulter sur linkinghub.elsevier.com
  • Medema, W., Mayer, I., Adamowski, J., Wals, A. E. J., & Chew, C. (2019). The Potential of Serious Games to Solve Water Problems: Editorial to the Special Issue on Game-Based Approaches to Sustainable Water Governance. Water, 11(12), 2562. https://doi.org/10.3390/w11122562

    In this editorial, the authors (and guest editors) introduce the Special Issue titled Understanding Game-based Approaches for Improving Sustainable Water Governance: The Potential of Serious Games to Solve Water Problems. The authors take another look at the twelve contributions, starting from the subtitle question: what is the potential? The authors summarize the insights and give directions for future research.

    Consulter sur www.mdpi.com
  • La Jeunesse, I., & Larrue, C. (2019). Governance Challenges Facing Hydrometeorological Extreme Events. In I. Jeunesse & C. Larrue (Eds.), Facing Hydrometeorological Extreme Events (1st ed.). Wiley. https://doi.org/10.1002/9781119383567.ch1
    Consulter sur onlinelibrary.wiley.com
  • Furber, A., Medema, W., & Adamowski, J. (2018). Assessing the benefits of serious games to support sustainable decision-making for transboundary watershed governance. Canadian Water Resources Journal / Revue Canadienne Des Ressources Hydriques, 43(4), 401–415. https://doi.org/10.1080/07011784.2018.1477628
    Consulter sur www.tandfonline.com
  • Fournier, M., Larrue, C., & Schellenberger, T. (2018). Changes in flood risk governance in France: a David and Goliath story? Journal of Flood Risk Management, 11(3). https://doi.org/10.1111/jfr3.12314

    When analysing flood risk governance in France since the beginning of the 1980s, central government appears as a predominant actor. However, to understand contemporary French flood risk governance ( FRG ), it is also important to highlight how this domination has progressively been undermined since 1982. First, a decentralisation movement has been initiated whose main characteristics are an increasing involvement of local governments and a difficulty for national authorities to maintain their predominant role. The second main change is a diversification in flood risk strategies going together with a diversification in the definition of the flood risk issue. FRG is not a sole matter of protection through defence, preparation, and recovery strategies anymore. Both prevention and mitigation strategies have progressively gained in legitimacy. It is in the latter that local governments and stakeholders have increasingly got involved and have taken up responsibilities and initiatives. The paper focuses on the explanatory factors behind both stability and change, and especially on the ongoing tension, between path dependency factors (i.e. state power and role) and organisational capability of local actors.

    Consulter sur onlinelibrary.wiley.com
  • Jean, S., Medema, W., Adamowski, J., Chew, C., Delaney, P., & Wals, A. (2018). Serious games as a catalyst for boundary crossing, collaboration and knowledge co-creation in a watershed governance context. Journal of Environmental Management, 223, 1010–1022. https://doi.org/10.1016/j.jenvman.2018.05.021
    Consulter sur linkinghub.elsevier.com
  • Cornea, N. L., Véron, R., & Zimmer, A. (2017). Everyday governance and urban environments: Towards a more interdisciplinary urban political ecology. Geography Compass, 11(4). https://doi.org/10.1111/gec3.12310

    Abstract Urban political ecology (UPE) has mainly evolved within the discipline of geography to examine the power relations that produce uneven urban spaces (infrastructures and natures) and unequal access to resources in cities. Its increasingly poststructuralist orientation demands the questioning of received categories and concepts, including those of (neoliberal) governance, government, and of the state. This paper attempts to open this black box by referring to the mostly anthropological literature on everyday governance and the everyday state. We argue that UPE could benefit from ethnographic governance studies to unveil multiple state and non‐state actors that influence the local environment, their diverse rationalities, normative registers, and interactions across scales. This would also to enrich and nuance geographical UPE accounts of neoliberal environmental governance and potentially render the framework more policy relevant.

    Consulter sur compass.onlinelibrary.wiley.com
  • Bourgeois, E., Baril, P.-L., Normandin, J.-M., & Therrien, M.-C. (2023). Scoping review: understanding the barriers and drivers of risk management in local governments. International Journal of Disaster Resilience in the Built Environment. https://doi.org/10.1108/IJDRBE-04-2022-0032

    Purpose This paper aims to provide scholars with a deep understanding of the field through the identification of strengths and weaknesses in the literature and support decision-makers in the development of new practices in local risk management based on scientific data. The specific question in this review asks: what are the drivers and barriers to local risk management? Design/methodology/approach This paper provides an overview of the scientific literature produce over the past 20 years of the divers and barriers to local risk management. This paper presents a scoping review of peer-reviewed articles published between 2000 and 2019 inclusively in the fields of public policy and public administration. Findings This paper makes three main observations regarding the state of the literature. First, this paper finds that scholars mainly focus on single risk and certain regions of the world. Second, there is multiple approached used by the literature to study risk management at the local level. Third, little attention is given to the political context in which local risk management takes place. Originality/value This paper is a complete literature review of more than 500 peer-reviewed articles published in academic journals regarding risk prevention policies over the past two decades. This paper analyzed the main findings of the current literature to provide a general view of the scholarship and improve the collective understanding of risk management at the local level by providing future research avenues.

    Consulter sur www.emerald.com
  • 1
  • 2
  • Page 1 de 2
RIS

Format recommandé pour la plupart des logiciels de gestion de références bibliographiques

BibTeX

Format recommandé pour les logiciels spécialement conçus pour BibTeX

Flux web personnalisé
Dernière mise à jour depuis la base de données : 2025-06-13 06 h 30 (UTC)

Explorer

Axes du RIISQ

  • 2 - enjeux de gestion et de gouvernance
  • 4 - réduction des vulnérabilités (3)
  • 5 - aide à la décision, à l’adaptation et à la résilience (8)

Enjeux majeurs

  • Inégalités et événements extrêmes (1)

Lieux

  • Europe (2)
  • Québec (province) (1)

Membres du RIISQ

  • Étudiant.es (1)
  • Hémond, Yannick (1)
  • Lizarralde, Gonzalo (1)

Secteurs et disciplines

  • Santé (3)
  • Nature et Technologie (1)

Types d'événements extrêmes

  • Inondations et crues (12)
  • Évènements liés au froid (neige, glace) (2)

Types d'inondations

  • Fluviales (1)

Type de ressource

  • Article de revue (23)
  • Chapitre de livre (2)

Année de publication

  • Entre 2000 et 2025 (25)
    • Entre 2010 et 2019 (10)
      • 2017 (1)
      • 2018 (4)
      • 2019 (5)
    • Entre 2020 et 2025 (15)
      • 2020 (4)
      • 2021 (4)
      • 2022 (1)
      • 2023 (5)
      • 2024 (1)

Langue de la ressource

  • Anglais

Explorer

UQAM - Université du Québec à Montréal

  • Veille bibliographique sur les inondations
  • bibliotheques@uqam.ca

Accessibilité Web