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Adaptation to climate change is a challenge that is complex and involves increasing risk. Efforts to manage these risks involve many decision-makers, conflicting values, competing objectives and methodologies, multiple alternative options, uncertain outcomes, and debatable probabilities. Adaptation occurs at multiple levels in a complex decision environment and is generally evaluated as better–worse, not right–wrong, based on multiple criteria. Identifying the best adaptation response is difficult. Risk management techniques help to overcome these problems. Here, risk management is presented as a decision-making framework that assists in the selection of optimal strategies (according to various criteria) using a systems approach that has been well defined and generally accepted in public decision-making. In the context of adapting to climate change, the risk management process offers a framework for identifying, assessing, and prioritizing climate-related risks and developing appropriate adaptation responses. The theoretical discussion is illustrated with an example from Canada. It includes (a) the assessment of climate change-caused flood risk to the municipal infrastructure for the City of London, Ontario, Canada, and (b) analysis of adaptation options for management of the risk in one of the watersheds within the City of London – Dingman Creek.
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Adapting to some level of climate change has become unavoidable. However, there is surprisingly limited systematic knowledge about whether and how adaptation policies have diffused and could diffuse in the future. Most existing adaptation studies do not explicitly examine policy diffusion, which is a form of interdependent policy-making among jurisdictions at the same or across different levels of governance. To address this gap, we offer a new interpretation and assessment of the extensive adaptation policy literature through a policy diffusion perspective; we pay specific attention to diffusion drivers and barriers, motivations, mechanisms, outputs, and outcomes. We assess the extent to which four motivations and related mechanisms of policy diffusion—interests (linked with learning and competition), rights and duties (tied to coercion), ideology, and recognition (both connected with emulation)—are conceptually and empirically associated with adaptation. We also engage with adaptation policy characteristics, contextual conditions (e.g., problem severity) and different channels of adapation policy diffusion (e.g., transnational networks). We demonstrate that adaptation policy diffusion can be associated with different mechanisms, yet many of them remain remarkably understudied. So are the effects of adaptation policy diffusion in terms of changes in vulnerability and resilience. We thus identify manifold avenues for future research, and provide insights for practitioners who may hope to leverage diffusion mechanisms to enhance their adaptation efforts. This article is categorized under: Policy and Governance > Multilevel and Transnational Climate Change Governance Vulnerability and Adaptation to Climate Change > Institutions for Adaptation
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Cette thèse explore l'adaptation urbaine au changement climatique dans les quartiers informels du Sud Global. Ce sont des lieux de grands défis et de réponses innovantes. Le contexte mondial d’exclusion postcoloniale et capitaliste entraîne la vulnérabilité et le risque supplémentaire du changement climatique augmente ces aléas contextuels. Des chercheurs ont critiqué les réponses traditionnelles en matière de planification de l’adaptation, les jugeant trop prescriptives, technologiquement dépendantes et manquant les besoins locaux. L’adaptation communautaire peut être trop isolée et axée sur les besoins des individus et des élites face à la diversité des défis locaux. Ni l’un ni l’autre ne prennent en compte les dimensions politiques de la planification de l’adaptation. En réponse, les spécialistes critiques de l’adaptation urbaine ont appelé à une meilleure compréhension des expériences locales afin de comprendre comment les gens priorisent, négocient et réagissent à une multiplicité de risques. En réponse à ces appels, ce projet cherche à mieux comprendre comment les gens perçoivent et répondent à ces défis à travers une étude de cas unique et exploratoire. Grâce à l’étude de cas qualitative dans le quartier de Panorama, situé dans la municipalité de Yumbo, en banlieue de Cali en Colombie, le projet cherche à comprendre comment l'identité et le pouvoir influencent l'accès aux ressources et aux institutions nécessaires pour s'adapter. Le projet se concentre sur deux sites de Panorama : un comité local d'aménagement soucieux de la sécurité foncière et une fondation écologique travaillant sur la conservation des espaces verts. Les résultats mettent en évidence des règles du jeu inégales où les habitants les plus vulnérables empruntent des voies parfois illégales pour accéder à la terre et au logement. Plus les résidents sont établis, plus ils bénéficient d'avantages et d'expérience pour jouer le système. Les dirigeants et les experts travaillent dur pour négocier entre les formalités. Cependant, l’absence d’un processus de planification transparent laisse divers intérêts se disputer les ressources, ce qui conduit parfois à des conflits et met fin à la créativité. Les résultats de la recherche suggèrent que la planification de l’adaptation urbaine dans les contextes informels des pays du Sud doit continuer à s’appuyer sur des recherches et des pratiques qui tiennent compte de la diversité et des conflits afin de mieux faciliter une réponse juste et équitable à la crise climatique.
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Background Given the important role that municipalities must play in adapting to climate change, it is more than ever essential to measure their progress in this area. However, measuring municipalities’ adaptation progress presents its share of difficulties especially when it comes to comparing (on similar dimensions and over time) the situation of different municipal entities and to linking adaptation impacts to local actions. Longitudinal studies with recurring indicators could capture changes occurring over time, but the development of such indicators requires great emphasis on methodological and psychometric aspects, such as measurement validity. Therefore, this study aimed to develop and validate an index of adaptation to heatwaves and flooding at the level of municipal urbanists and urban planners. Methods A sample of 139 officers working in urbanism and urban planning for municipal entities in the province of Quebec (Canada) completed an online questionnaire. Developed based on a literature review and consultation of representatives from the municipal sector, the questionnaire measured whether the respondent’s municipal entity did or did not adopt the behaviors that are recommended in the scientific and gray literature to adapt to heatwaves and flooding. Results Results of the various metrological analyses (indicator reliability analysis, first order confirmatory factor analysis, concurrent validity analysis, and nomological validity assessment analysis) confirmed the validity of the index developed to measure progress in climate change adaptation at the municipal level. The first dimension of the index corresponds to preliminary measures that inform and prepare stakeholders for action (i.e., groundwork adaptation initiatives), whereas the second refers to measures that aim to concretely reduce vulnerability to climate change, to improve the adaptive capacity or the resilience of human and natural systems (i.e., adaptation actions). Conclusion The results of a series of psychometric analyses showed that the index has good validity and could properly measure the adoption of actions to prepare for adaptation as well as adaptation actions per se. Municipal and government officials can therefore consider using it to monitor and evaluate adaptation efforts at the municipal level.
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Abstract The estimation of the Intensity–Duration–Frequency (IDF) relation is often necessary for the planning and design of various hydraulic structures and design storms. It has been an increasingly greater challenge due to climate change conditions. This paper therefore proposes an integrated extreme rainfall modeling software package (SDExtreme) for constructing the IDF relations at a local site in the context of climate change. The proposed tool is based on a temporal downscaling method to describe the relationships between daily and sub-daily extreme precipitation using the scale-invariance General Extreme Value (GEV) distribution. In addition, SDExtreme provides a modified bootstrap technique to determine confidence intervals (CIs) of the estimated IDF curves for current and the future climate conditions. The feasibility and accuracy of SDExtreme were assessed using rainfall data available from the selected rain gauge stations in Quebec and Ontario provinces (Canada) and climate simulations under three different climate change scenarios provided by the Canadian Earth System Model (CanESM2) and the Canadian Regional Climate Model (CanRCM4).
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L’objectif de cette recherche est d’identifier les stratégies d’adaptation qui sont requises et du ressort d’une municipalité régionale de comté face aux inondations. Le réchauffement global des températures soulève plusieurs inquiétudes quant à la modification du cycle hydrologique. Les inondations figurent en tête de liste des enjeux de sécurité civile des municipalités riveraines. Au Québec, on prévoit une augmentation des précipitations printanières, automnales et hivernales, ainsi que des débits hivernaux plus élevés et un devancement des crues printanières. Des projections qui peuvent influencer l’approche de gestion des barrages, bien que le contrôle des niveaux d’eau ne soit pas une panacée vis-à-vis des inondations. Il suppose une gestion intégrée de l’eau parfois complexe. Aussi, les administrations locales ne siègent pas toujours aux comités responsables de la régularisation des cours d’eau. Celles-ci se retrouvent sur la ligne de front sans pour autant avoir le pouvoir et les ressources financières pour y faire face. Les crues exceptionnelles de 2017 et 2019 ont conduit la Municipalité régionale de comté de Vaudreuil-Soulanges à mettre à jour ses plans d’urgence et à mettre en place une cellule de crise. Elle applique une stratégie d’adaptation correspondant aux 4 axes du Plan de protection du territoire face aux inondations du ministère des Affaires municipales et de l’Habitation. Ces outils enrichissent leur capacité d’adaptation par l’acquisition de nouvelles connaissances et d’une nouvelle cartographie des zones inondables. Les vulnérabilités qui résultent de contraintes liées à l’aménagement du territoire, ainsi que d’enjeux réglementaires posent un défi pour le développement du territoire et la relocalisation de résidences inondées. Il convient de sonder la population sur sa vision de la résilience afin d’assurer une meilleure acceptabilité sociale des décisions à venir. Une vulnérabilité importante réside dans les écarts de perception du risque entre les municipalités et entre les individus ; ce qui engendre des enjeux de sécurité, de communication et de gouvernance. Les instances locales peuvent miser sur leurs habiletés de mobilisation pour réunir la communauté autour du développement d’un plan d’adaptation aux changements climatiques et ainsi harmoniser les perceptions. Finalement, l’épuisement des ressources humaines des municipalités inondées à répétition est à considérer. Il appert qu’il est essentiel d’identifier et de mettre en place les outils et ressources pour les soutenir.
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Parler d’inclusion démocratique, c’est chercher à impliquer les citoyen.ne.s dans les processus de prise de décision des organes politiques. Évidemment la première question qui vient, c’est celle de savoir comment le faire. Cette tâche complexe se joue sur de multiples échelles : au niveau national, au niveau des provinces ou des états, des régions, des villes; […]