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Climate change has elucidated already existing gender inequalities associated with unequal access to resources, decision-making processes, and higher exposure to environmental shocks and stressors. Growing acknowledgment of the gender-differentiated implications of climate change in recent years has placed gender equality as a focal point in international discourses on climate change adaptation. The policy perspective of gender equality is universalized, but how it transcribes in local climate change adaptation projects remains elusive. Using the relocation of Vunidogoloa, Fiji, this article explores the tension and compatibility between the way gender equality is discussed and how it is implemented in climate change adaptation projects. © 2022 Informa UK Limited, trading as Taylor & Francis Group.
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Les recherches empiriques ont établi un lien entre les préjugés sexistes dans l’enseignement médical et les attitudes et comportements négatifs des prestataires de soins de santé. Pourtant, cela fait plus de 20 ans que les recherches n’ont pas examiné dans quelle mesure les femmes et les hommes sont représentés de manière égale dans les manuels d’anatomie . En outre, les recherches antérieures n’ont pas exploré au-delà de la quantité de représentation pour examiner également les stéréotypes visuels de genre et, à la lumière des avancées théoriques dans le domaine de la recherche intersectionnelle, la relation entre les représentations du genre et les représentations de l’ethnicité, du type de corps, de la santé et de l’âge. Cette étude visait à déterminer l’existence et la représentation des préjugés sexistes dans les principaux manuels d’anatomie utilisés dans les écoles de médecine australiennes. Une analyse systématique du contenu visuel a été menée sur 6044 images dans lesquelles le sexe/genre pouvait être identifié, provenant de 17 principaux manuels d’anatomie publiés entre 2008 et 2013. Une analyse de contenu plus approfondie a été réalisée sur les 521 images narratives, qui représentent une histoire en cours, trouvées dans les mêmes manuels. Les résultats indiquent que la représentation du genre dans les images des manuels d’anatomie reste majoritairement masculine, sauf dans les sections spécifiques au sexe. En outre, d’autres formes de biais ont été constatées dans : la visualisation d’émotions, de rôles et de contextes stéréotypés en fonction du sexe ; le manque de diversité ethnique, d’âge et de type corporel ; et dans l’adhésion presque totale à une conception binaire sexe/genre. Malgré une attention accrue portée aux questions de genre en médecine, la représentation visuelle du genre dans les programmes médicaux continue d’être biaisée. La construction biaisée du genre dans les manuels d’anatomie conçus pour l’enseignement médical fournit aux futurs prestataires de soins de santé des informations inadéquates et irréalistes sur les patients.
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Emotions have received increasing attention in educational circles in the last decade. Drawing on Bourdieu, feminist scholars use emotional capital to illustrate the ways gendered inequalities can compound the disadvantages of social class. This paper examines relationships within childcare services in Australia, showing how emotional capital functions as a resource for staff. Data from interviews with childcare staff illustrate key aspects of emotional capital, such as reflexivity, resilience and embodiment. Findings show that investing in emotional capital is the key to a long-lasting commitment to childcare work, and should be valued accordingly. © 2013 Taylor & Francis.
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Auto/biographical documentaries ask audiences to take a ‘leap of faith’, not being able to offer any real 'proof of the people and events they claim to document, other than that of the film-maker's saying this is what happened. With only memory and history seen through the distorting lens of time, ‘the authenticity of experience functions as a receding horizon of truth in which memory and testimony are articulated as modes of salvage’. Orchids: My Intersex Adventure follows a salvaging of the film-maker's life events and experiences, being born with an intersex condition, and, via the filming and editing process, revolving around the core question: who am I? From this transformative creative documentary practice evolves a new way of embodying experience and ‘seeing’, playfully dubbed here as the ‘intersex gaze’.