Votre recherche
Résultats 4 ressources
-
"Gender: Psychological Perspectives" synthesizes the latest research on gender to help students think critically about the differences between research findings and stereotypes, provoking them to examine and revise their own preconceptions. The text examines the behavioral, biological, and social contexts in which women and men express gendered behaviors. The text's unique pedagogical program helps students understand the portrayal of gender in the media and the application of gender research in the real world. -- From publisher's description. Contenu : Preface -- Acknowledgements -- About the author -- The study of gender -- Researching sex and gender -- Gender stereotypes: masculinity and femininity -- Hormones and chromosomes -- Theories of gender development -- Developing gender identity -- Intelligence and cognitive abilities -- Emotion -- Relationships -- Sexuality -- School -- Careers and work -- Health and fitness -- Stress, coping, and psychopathology -- Treatment for mental disorders -- How different? -- References -- Index.
-
Compilation unique d'expertise sur l'anatomie, la physiologie, les questions cliniques et la recherche actuelle, ce manuel analyse la diversité des présentations en fonction de l'âge, de l'origine ethnique, des symptômes, des troubles, des diagnostics et de la toxicité. La deuxième édition de cette ressource essentielle pour toute personne prenant soin de patientes a été doublée pour inclure des chapitres supplémentaires. Tous les médecins, qu'ils soient dermatologues ou gynécologues, ainsi que ceux qui recherchent les preuves scientifiques et les symptômes, bénéficieront de l'expérience des contributeurs et éditeurs experts réunis ici.
-
Background Despite the growing appreciation of the importance of sex and gender considerations in transplantation research, there is currently no framework or good practice guidelines for the appropriate handling of sex and gender issues in human allotransplantation research. Methods We will conduct a scoping review to synthesize the evidence on how matters of sex and gender have been handled in human allotransplantation research. We will survey the literature discussing sex and gender in relation to transplantation, including adult and pediatric patients, hematopoietic and solid organ transplant recipients as well as organ donors. We will search MEDLINE and Embase for literature discussing sex and gender in relation to transplantation. Two reviewers will independently evaluate the eligibility of all identified titles and abstracts for inclusion in the full text review, as well as data extraction. Descriptive data and information on how sex and gender have been considered in human transplantation research will be reported. Discussion This scoping review will be an important stepping stone towards the development of good practice guidelines on study design and analysis considerations when handling sex and gender issues in human transplantation research. This scoping review can also help identify methodological issues that restrict the translation of transplantation research findings into clinical practice related to underestimation of sex/gender differences. This review will ultimately identify major gaps, inform donor-recipient selection, guide personalized interventions, and prioritize research recommendations in human transplantation research. Electronic supplementary material The online version of this article (10.1186/s13643-017-0578-4) contains supplementary material, which is available to authorized users. Keywords: Sex, Gender, Transplantation, Scoping review
-
En contexte de handicap, la question de l’accès est constituée généralement de l’éventail des aménagements individuels et collectifs nécessaires afin de faciliter l’occupation d’espaces publics. A contrario, peu de choses sont dites à propos des aménagements possibles et potentiels requis afin de sécuriser l’espace privé des personnes identifiées comme ayant un handicap intellectuel. Ce sont pourtant ces lieux intimes, au sein desquels se développent et se déploient l’identité et l’expression affectives, qui sont susceptibles de contribuer à une reconnaissance plus soutenue de l’identité affective et de la citoyenneté sexuelle de ces personnes. Inspirée par les théories d’Erving Goffman et de Michel Foucault, une analyse phénoménologique interprétative (API) fut réalisée auprès des personnes ayant un handicap intellectuel et de leurs proches aidants afin d’explorer cette situation. Nos constats préliminaires suggèrent l’existence d’un processus de négociation complexe des acteurs, des lieux et des moments nécessaires afin de favoriser le développement de la vie affective et sexuelle. De ce fait, trois modes d’existence semblent cohabiter au sein d’une matrice complexe : la dépossession, l’habitation et l’occupation des espaces de socialisation et d’expression affective. Il est proposé d’aborder cette problématique en tant que dynamique géopolitique intégrant les processus d’exclusion des pratiques sexuelles des espaces privés, leur projection dans des espaces publics et, finalement, la juxtaposition de ces deux sphères, publique et privée dans des espaces mixtes. Nous discuterons enfin des implications de cette réflexion sur la « question de l’accès » et sur les politiques publiques visant à diminuer la discrimination systémique ciblant les personnes identifiées comme ayant un handicap intellectuel.