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Réinitialiser la recherche

Aide

L’interface de recherche est composée de trois sections : Rechercher, Explorer et Résultats. Celles-ci sont décrites en détail ci-dessous.

Vous pouvez lancer une recherche aussi bien à partir de la section Rechercher qu’à partir de la section Explorer.

Rechercher

Cette section affiche vos critères de recherche courants et vous permet de soumettre des mots-clés à chercher dans la bibliographie.

  • Chaque nouvelle soumission ajoute les mots-clés saisis à la liste des critères de recherche.
  • Pour lancer une nouvelle recherche plutôt qu’ajouter des mots-clés à la recherche courante, utilisez le bouton Réinitialiser la recherche, puis entrez vos mots-clés.
  • Pour remplacer un mot-clé déjà soumis, veuillez d’abord le retirer en décochant sa case à cocher, puis soumettre un nouveau mot-clé.
  • Vous pouvez contrôler la portée de votre recherche en choisissant où chercher. Les options sont :
    • Partout : repère vos mots-clés dans tous les champs des références bibliographiques ainsi que dans le contenu textuel des documents disponibles.
    • Dans les auteurs ou contributeurs : repère vos mots-clés dans les noms d’auteurs ou de contributeurs.
    • Dans les titres : repère vos mots-clés dans les titres.
    • Dans tous les champs : repère vos mots-clés dans tous les champs des notices bibliographiques.
    • Dans les documents : repère vos mots-clés dans le contenu textuel des documents disponibles.
  • Vous pouvez utiliser les opérateurs booléens avec vos mots-clés :
    • ET : repère les références qui contiennent tous les termes fournis. Ceci est la relation par défaut entre les termes séparés d’un espace. Par exemple, a b est équivalent à a ET b.
    • OU : repère les références qui contiennent n’importe lequel des termes fournis. Par exemple, a OU b.
    • SAUF : exclut les références qui contiennent le terme fourni. Par exemple, SAUF a.
    • Les opérateurs booléens doivent être saisis en MAJUSCULES.
  • Vous pouvez faire des groupements logiques (avec les parenthèses) pour éviter les ambiguïtés lors de la combinaison de plusieurs opérateurs booléens. Par exemple, (a OU b) ET c.
  • Vous pouvez demander une séquence exacte de mots (avec les guillemets droits), par exemple "a b c". Par défaut la différence entre les positions des mots est de 1, ce qui signifie qu’une référence sera repérée si elle contient les mots et qu’ils sont consécutifs. Une distance maximale différente peut être fournie (avec le tilde), par exemple "a b"~2 permet jusqu’à un terme entre a et b, ce qui signifie que la séquence a c b pourrait être repérée aussi bien que a b.
  • Vous pouvez préciser que certains termes sont plus importants que d’autres (avec l’accent circonflexe). Par exemple, a^2 b c^0.5 indique que a est deux fois plus important que b dans le calcul de pertinence des résultats, tandis que c est de moitié moins important. Ce type de facteur peut être appliqué à un groupement logique, par exemple (a b)^3 c.
  • La recherche par mots-clés est insensible à la casse et les accents et la ponctuation sont ignorés.
  • Les terminaisons des mots sont amputées pour la plupart des champs, tels le titre, le résumé et les notes. L’amputation des terminaisons vous évite d’avoir à prévoir toutes les formes possibles d’un mot dans vos recherches. Ainsi, les termes municipal, municipale et municipaux, par exemple, donneront tous le même résultat. L’amputation des terminaisons n’est pas appliquée au texte des champs de noms, tels auteurs/contributeurs, éditeur, publication.

Explorer

Cette section vous permet d’explorer les catégories associées aux références.

  • Les catégories peuvent servir à affiner votre recherche. Cochez une catégorie pour l’ajouter à vos critères de recherche. Les résultats seront alors restreints aux références qui sont associées à cette catégorie.
  • Dé-cochez une catégorie pour la retirer de vos critères de recherche et élargir votre recherche.
  • Les nombres affichés à côté des catégories indiquent combien de références sont associées à chaque catégorie considérant les résultats de recherche courants. Ces nombres varieront en fonction de vos critères de recherche, de manière à toujours décrire le jeu de résultats courant. De même, des catégories et des facettes entières pourront disparaître lorsque les résultats de recherche ne contiennent aucune référence leur étant associées.
  • Une icône de flèche () apparaissant à côté d’une catégorie indique que des sous-catégories sont disponibles. Vous pouvez appuyer sur l’icône pour faire afficher la liste de ces catégories plus spécifiques. Par la suite, vous pouvez appuyer à nouveau pour masquer la liste. L’action d’afficher ou de masquer les sous-catégories ne modifie pas vos critères de recherche; ceci vous permet de rapidement explorer l’arborescence des catégories, si désiré.

Résultats

Cette section présente les résultats de recherche. Si aucun critère de recherche n’a été fourni, elle montre toute la bibliographie (jusqu’à 20 références par page).

  • Chaque référence de la liste des résultats est un hyperlien vers sa notice bibliographique complète. À partir de la notice, vous pouvez continuer à explorer les résultats de recherche en naviguant vers les notices précédentes ou suivantes de vos résultats de recherche, ou encore retourner à la liste des résultats.
  • Des hyperliens supplémentaires, tels que Consulter le document ou Consulter sur [nom d’un site web], peuvent apparaître sous un résultat de recherche. Ces liens vous fournissent un accès rapide à la ressource, des liens que vous trouverez également dans la notice bibliographique.
  • Le bouton Résumés vous permet d’activer ou de désactiver l’affichage des résumés dans la liste des résultats de recherche. Toutefois, activer l’affichage des résumés n’aura aucun effet sur les résultats pour lesquels aucun résumé n’est disponible.
  • Diverses options sont fournies pour permettre de contrôler l’ordonnancement les résultats de recherche. L’une d’elles est l’option de tri par Pertinence, qui classe les résultats du plus pertinent au moins pertinent. Le score utilisé à cette fin prend en compte la fréquence des mots ainsi que les champs dans lesquels ils apparaissent. Par exemple, si un terme recherché apparaît fréquemment dans une référence ou est l’un d’un très petit nombre de termes utilisé dans cette référence, cette référence aura probablement un score plus élevé qu’une autre où le terme apparaît moins fréquemment ou qui contient un très grand nombre de mots. De même, le score sera plus élevé si un terme est rare dans l’ensemble de la bibliographie que s’il est très commun. De plus, si un terme de recherche apparaît par exemple dans le titre d’une référence, le score de cette référence sera plus élevé que s’il apparaissait dans un champ moins important tel le résumé.
  • Le tri par Pertinence n’est disponible qu’après avoir soumis des mots-clés par le biais de la section Rechercher.
  • Les catégories sélectionnées dans la section Explorer n’ont aucun effet sur le tri par pertinence. Elles ne font que filtrer la liste des résultats.
Secteurs de la culture
  • Milieux festifs
Année de publication
  • Entre 2000 et 2025
    • Entre 2020 et 2025

Résultats 11 ressources

Date décroissanteDate croissanteAuteur A-ZAuteur Z-ATitre A-ZTitre Z-A
Résumés
  • Un projet pilote pour réduire les risques d’intoxication et pour prévenir la consommation excessive. (2023, April 21). Éduc’alcool. https://www.educalcool.qc.ca/medias/communiques/check-ton-verre/

    Montréal, le 21 avril 2023 – Éduc’alcool et le Service de police de la Ville de Montréal (SPVM) ont lancé hier le projet pilote Touche pas à mon verre* en présence du ministre de la Sécurité publique du Québec, M. François Bonnardel. Cette initiative prend la forme d’une distribution gratuite de 10 000 protège-verres afin de, notamment, […]

    Consulter sur www.educalcool.qc.ca
  • Massé, M. (2023, avril). Check tes chums [Publication]. Facebook. https://www.facebook.com/share/p/arqPyK3BdMau1dhy/
    Consulter sur www.facebook.com
  • Baillie, G., Fileborn, B., & Wadds, P. (2022). Gendered Responses to Gendered Harms: Sexual Violence and Bystander Intervention at Australian Music Festivals. Violence Against Women, 28(3–4), 711–739. https://doi.org/10.1177/10778012211012096

    Bystander intervention has shown promise in preventing sexual violence in certain social contexts. Despite emerging evidence of pervasive sexual violence at music festivals, no research has considered bystander intervention in this setting. Drawing on an online survey conducted with 371 Australian festival attendees, we explore the role of gender on bystander intervention at music festivals. Findings point to significant gender differences, with women more willing and likely to intervene in a broader range of scenarios. We argue that responses to sexual violence are a collective responsibility shared by both women and men, as well as festival organizers and industry bodies.

    Consulter sur journals.sagepub.com
  • Anitha, S., Jordan, A., Jameson, J., & Davy, Z. (2021). A Balancing Act: Agency and Constraints in University Students’ Understanding of and Responses to Sexual Violence in the Night-Time Economy. Violence Against Women, 27(11), 2043–2065. https://doi.org/10.1177/1077801220908325

    This article extends our understanding of how university students make sense of, and respond to, sexual violence in the night-time economy (NTE). Based on semi-structured interviews with 26 students in a city in England, we examine students’ constructions of their experiences of sexual violence within the NTE, exploring their negotiations with, and resistance to, this violence. Building upon theories of postfeminism, we interrogate the possibilities for resistance within the gendered spaces of the NTE and propose a disaggregated conceptualization of agency to understand responses to sexual violence, thereby offering useful insights for challenging sexual violence in the NTE and in universities.

    Consulter sur journals.sagepub.com
  • Hill, R. L., & Megson, M. (2020). Sexual Violence and Gender Equality in Grassroots Music Venues: How to Facilitate Change. IASPM Journal, 10(1), 3–21. https://iaspmjournal.net/index.php/IASPM_Journal/article/view/991

    Sexual violence in the music industry is known to impact negatively on women’s participation. We examine how grassroots venues and promoters can implement changes to tackle sexual violence and work towards gender equality. We draw on UK-based, impact-focused research which sought to raise awareness of sexual violence, and to facilitate anti-violence changes within organisations. We find that working across a city’s music scene and engaging with oversight organisations such as local authorities can aid in persuading venues and promoters to seek training. However, for individuals leading on changes, personal experiences of sexual violence as a victim/survivor or bystander are important factors in their decision. We conclude that men in the music industry need to become more aware of the need for change, and willing to act on that awareness; and that more women need to own, manage, and run venues and events.

    Consulter sur iaspmjournal.net
  • Palamar, J. J., & Griffin, M. (2020). Non-Consensual Sexual Contact at Electronic Dance Music Parties. Archives of Sexual Behavior, 49(3), 909–917. https://doi.org/10.1007/s10508-019-01568-y

    Non-consensual sexual contact in bars is common, but few studies have focused on the extent of this problem at electronic dance music (EDM) parties, which are growing in popularity. We aimed to estimate prevalence and correlates of non-consensual sexual contact among individuals who attend EDM parties in New York City (NYC). Adults (ages 18–40 years) entering EDM parties in NYC were surveyed in 2018 using time–space sampling. Participants (n = 1005) were asked whether they had experienced unwanted or uninvited sexual contact including unwanted groping, kissing, or touching at an EDM party. We estimate that 15.2% of EDM party attendees in NYC have experienced non-consensual sexual contact at such parties. The majority (62.5%) of those reported that it occurred 1–2 times and 49.1% were usually or always drunk or high during the encounter(s). Almost all women experiencing non-consensual contact (99.5%) were all or mostly touched by men; 38.6% of men were all or mostly touched by other men. Women were at more than twice the odds of reporting non-consensual sexual contact than men (aOR = 2.38, p < .05) with 21.8% of women reporting experiencing non-consensual sexual contact compared to 11.0% of men. Among women, those ages 18–24 were at over twice the odds (aOR = 2.75, p < .05) of experiencing non-consensual sexual contact than those ages 25–40. EDM party environments can increase susceptibility to non-consensual sexual contact. Prevention needs to be geared toward those at risk, and education is needed for those likely to commit non-consensual sexual contact.

    Consulter sur doi.org
  • Quigg, Z., Bigland, C., Hughes, K., Duch, M., & Juan, M. (2020). Sexual violence and nightlife: A systematic literature review. Aggression and Violent Behavior, 51. https://doi.org/10.1016/j.avb.2020.101363

    Preventing and responding to sexual violence in nightlife settings is increasingly of global concern. The goal of this article was to identify and summarise academic studies on nightlife-related sexual violence. Specifically, to explore the nature, extent and consequences of, or associations with nightlife-related sexual violence, and interventions to prevent and respond. Of the 61 studies identified, 29 explored or reported on the nature of nightlife-related sexual violence, 22 provided information on extent, 38 on associations, and 19 on prevention and response. The majority of studies had been implemented in the past ten years (2009–2018) and in high-income countries. The review illustrates that nightlife-related sexual violence is pervasive, with lifetime prevalence reaching over 50% amongst numerous study samples. Studies suggest that a combination of factors at an individual, relationship, and community/environmental level is associated with nightlife-related sexual violence. No studies directly explored consequences, and few studies evaluated prevention and response approaches. Globally, further research is required to understand nightlife-related sexual violence, and inform the development of prevention programmes across all but particularly low and middle-income countries. Critically, interventions aimed at preventing and responding to nightlife-related sexual violence require thorough evaluation, with findings disseminated in both lay and academic literature.

    Consulter sur www.sciencedirect.com
  • Gunby, C., Carline, A., Taylor, S., & Gosling, H. (2020). Unwanted Sexual Attention in the Night-Time Economy: Behaviors, Safety Strategies, and Conceptualizing “Feisty Femininity.” Feminist Criminology, 15(1), 24–46. https://doi.org/10.1177/1557085119865027

    Almost nothing is known about ?unwanted sexual attention? and women?s navigation of it when in bars and nightclubs. Using focus group discussions, this article addresses that gap. It develops knowledge of the behaviors that constitute unwanted, the safety strategies used to manage them, and examines how these practices underpin gender performance in night-time spaces: environments renowned for the dilemmas they pose to women. We then use these data to develop the concept ?feisty femininity? to highlight a neglected form of femininity that overtly resists unwanted encounters. This femininity can arguably play a role in efforts aimed at ending gendered violence.

    Consulter sur doi.org
  • Fileborn, B., Wadds, P., & Tomsen, S. (2020). Sexual harassment and violence at Australian music festivals: Reporting practices and experiences of festival attendees. Australian & New Zealand Journal of Criminology, 53(2), 194–212. https://doi.org/10.1177/0004865820903777

    Despite the well-documented under-reporting of sexual violence, to date, no research has considered reporting practices within the specific context of music festivals. Drawing on 16 in-depth interviews with victim-survivors, this article examines survivors’ experiences of (non)reporting sexual violence in festival settings. We argue that while some barriers to reporting are shared across contexts, others play out in context-specific ways. Our research argues that the liberal, often transgressive culture of music festivals, combined with site-specific policing practices and spatial context, creates unique impediments to reporting with particular implications in responding to, and aiming to prevent, sexual violence at music festivals.

    Consulter sur journals.sagepub.com
  • Hill, R. L., Hesmondhalgh, D., & Megson, M. (2020). Sexual violence at live music events: Experiences, responses and prevention. International Journal of Cultural Studies, 23(3), 368–384. https://doi.org/10.1177/1367877919891730

    Recent media reporting has highlighted that incidents of sexual violence frequently occur at live music events. Sexual violence has significant impacts on the health of those who experience it, yet little is known of how it impacts on everyday engagements with music, nor what measures venues and promoters might take to prevent and respond to incidents. Through interviews with concert goers, venue managers, promoters and campaigning groups, we investigated experiences of sexual violence at indie, rock, punk and funk gigs in small venues in one English city. We show that sexual violence at live music events significantly impacts on (predominantly) women’s musical participation. We argue that venues and promoters must work proactively to create musical communities that act as a defence against the normalisation of sexual violence, taking inspiration from safer space policies.

    Consulter sur journals.sagepub.com
  • Measham, H. B. ;, Hannah King ;, Fiona. (2020). Conceptualising safety and crime at UK music festivals: A gendered analysis. In Gendered Violence at International Festivals. Routledge.

    There has been a global surge in music festivals over the last decade, especially in Europe. In the UK, it is estimated that more than 3.5 million people attended the 230 music festivals in 2015 (Time Out, 2015; UK Festival Awards, 2016). Despite a body of research indicating higher levels of crime, particularly acquisitive and violent crime in spaces with similar characteristics (e.g. nightclubs, pubs and gigs), there have been no previous studies examining the occurrence or nature of crime at music festivals. This chapter brings together conceptual developments across the social sciences to shed light on the underexplored subject of gender and safety at music festivals, a leisure location of growing interest to social scientists and of significant growth within the events industry. This chapter presents data from the first UK study to explore safety and crime at music festivals and raises questions regarding the distinctive features of commercialised music festivals, the extent to which they can be considered transgressive or countercultural spaces and what might be the distinctions, if any, of gendered sexual violence within such spaces.

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