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This study explores the identity work carried out by three female owner-managers in creative industry businesses, identified in Government reports as a discriminatory industrial sector for women in the UK. Through the development of narratives by the owners and other participants, observation of practice and review of online and offline materials, three cases emerged. These showed overlapping, different identities developed and performed through identity work. Each presented rational and logical persona as business leaders despite observation showing extensive use of intuition and gut feeling in both creative and entrepreneurial aspects of the business. Intuition and gut feeling were seen as inappropriate at work as they belonged to the home sphere, emotionally based and therefore automatically unreliable. While occupying male stereotypes and avoiding the female realm of emotion at work, these women expressed femininity through their emphasis on the maternal, ‘being a good mother' as a desired ideal being embedded in work as well as home practice.
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L’ordinaire est un thème souvent mobilisé dans les études sur les violences de genre. À partir d’un cas d’atteinte sexuelle sur mineure, cet article a pour objectif d’en préciser les enjeux. Il montre en premier lieu que la notion d’ordinaire, qui signifie souvent ce qui est commun à toutes les femmes, gagne à voir son périmètre précisé : dans le cas analysé, le travail artistique, sa dimension vocationnelle, la personnalisation des relations entre professeur et étudiante, les coûts d’entrée dans le métier pour les femmes sont des éléments déterminants. Dans les études féministes, l’ordinaire désigne également les faits de violence qui caractérisent la vie quotidienne des femmes. En distinguant faits, situation et qualification, l’article montre que la qualification de violence implique un sentiment d’anormalité et une réflexivité largement absents dans les situations de violence de genre. Ce hiatus explique l’incertitude souvent inhérente à la qualification de violence et le caractère rétrospectivement énigmatique des situations de violence. L’ordinaire de la violence désigne ainsi moins une évidence occultée qu’un registre de l’expérience où les abus et les agressions sont intégrés dans le cours des choses et normalisés par les protagonistes.